Gıda ve Yem Kontrol Merkez Araştırma Enstitüsü İdari Koordinatöre bağlı olan İnsan Kaynakları Birimi 2013 yılında kurulmuş. Birim 6 adet personelle hizmet vermektedir. Birimde yapılan çalışmalar aşağıda verilmektedir.
İNSAN KAYNAKLARI BİRİMİNDE YAPILAN İŞLEMLER
- Kurum içi (görevlendirme, bilgilendirme, belge istekleri v.s.) tüm yazışmaları yazmak ve dosyalamak.
- Vekalet yazılarını yazmak ve dağıtımını yapmak.
- Yıllık izin kayıtlarını tutmak ve dosyalamak.
- Hastalık raporlarını yazmak ve defter kayıtlarını tutmak.
- Enstitü personelinin pasaport işlemlerini yapmak.
- Birimizce tutulan personel listelerini güncel tutmak. (telefon listesi dahil her türlü personel listesi)
- Özlük dosyalarının tasnifli bir şekilde tutulmasını sağlamak.
- Emeklilik ve tayin işlerini yürütmek.
- Tayin olan ve yeni atanan personelin (nakil-açıktan) evraklarının düzenlenmesi ve kayıtlarının tutulması.
- Personelle ilgili tüm kayıtların düzenli ve güncel tutulması.
- Daire içi disiplin işlerinin yazışmalarının yapılması.
- Günlük devam izlenimlerinin takibini günlük yapmak.
- Beyan edilen saatlik izinleri ve beyan edilmeyen saatlik izinlerin kayıtlarını tutmak ve dosyalamak.
- Kurumun arşivlemesi gereken tüm dokümanların uygun şartlarda düzenli olarak arşivlenmesi.
- Personel Bilgi Sistemi (PERBİS)'ne girişlerin yapılması.
- Bakanlıklara veya diğer kamu ve özel kuruluşlara yapılan tüm yazışmaları yazmak ve dosyalamak.
- Görevlendirme yazılarını yazmak ve dağıtımını yapmak.
- Hizmet Takip Programı (HİTAP)'na hizmet belgelerinin (terfi, derece, askerlik, ücretsiz izin gibi) girişini yapılması.
- Eğitim dosyalarının kayıtlarını tutulması.
- Kurumun posta işlerini yapılması.
- Gelen-Giden evrak kayıtların yapılması, fotokopi çekilmesi ve zimmet defterlerine yazılması ve dağıtımının takibi yapılması.
- Kurum içinde duyuruların yapılmasını sağlamak.
- Bireysel Öneri Sistemi, kayıt-takip işlemlerin yapılması.
- Pano-afiş düzeninin sağlanması.
- Personel anketinin yapılması, değerlendirilip idareye sunulması ve panoda ilan edilmesi.
- Personel yetkinlik anketinin yapılması, değerlendirilip Kurum Müdürüne sunulması.
- Personelin memnuniyetine yönelik çeşitli anketlerin hazırlanması, yapılması, değerlendirilip idareye sunulması ve panoda ilan edilmesi.
- Personel eğitim başvuru takip-kayıt işlemlerinin yapılması.
- Aday Araştırmacı Personelin Eğitim takip işlemlerin yapılması.
- Aday Memur Eğitim takip işlemlerinin yapılması.
- Hizmet içi Eğitim takip işlemlerinin yapılması.
- Oryantasyon Eğitim takip işlemlerinin yapılması.
- Sosyal etkinlik ve uygulama grubunun yapacağı aktiviteleri takip etmek ve kayıtlarını tutulması.
- Bireysel Öneri, Yılın Elemanı Seçimi, Slogan Yarışması, Kişi ve Bölümlerin ödüllendirilmesi gibi etkinlikleri çalışma ve yazışmaların yapılması.
- Çalışmalarla ilgili verileri YGG toplantısında kullanılmak için personel ile ilgili haber ile görevlendirilmeleri bültende kullanılmak üzere KYS'ye iletilmesi.
- Çalışanlarla ilgili çıkan yasal mevzuatların takibinin yapılması, personel ve yönetimin bilgilendirilmesini sağlanması.
- Lojman Komisyonun aldığı kararların kayıtlarını tutmak ve yazılarını yazmak.