Etik Davranış Kuralları

​Faaliyetlere Yönelik Etik Davranış Kuralları

  1. HAK ve HUKUKA UYUM ESASTIR.
  2. ÖZEL HAYATA ve KİŞİSEL TERCİHLERE SAYGI DUYULUR. 
  3. FAALİYETLERDE DEVAMLILIK ve GÜNCELLİK GÖZETİLİR. 
  4. İLİŞKİLERDE İNSAN SEVGİSİ, NEZAKET ve SAYGI ESASTIR.
  5. YETKİ VE SORUMLULUKLAR, İŞ TANIMLARI ve İŞ DAĞILIMLARI YORUMA AÇIK OLMAYACAK ŞEKİLDE TUTARLI, AÇIK ve YAZILIDIR.
  6. HESAP VEREBİLİRLİK, HESAP SORABİLİRLİĞİN ÖN KOŞULUDUR.

Yönetime Yönelik Etik Davranış Kuralları​

  1. ENSTİTÜ MÜDÜRLÜĞÜ BAKANLIK BİRİMLERİNE KURUMSAL KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ KONUSUNDA ÖRNEK OLUR.
  2. ENSTİTÜ MÜDÜRLÜĞÜ TÜM PAYDAŞLARI İLE İYİ İLİŞKİLER KURAR.
  3. KARARLARIN TARAFSIZ VE BAĞIMSIZ ALINMASI SAĞLANIR.
  4. FAALİYETLERDE VE KARARLARDA KATILIMCI BİR YAKLAŞIM İZLENİR.
  5. ÇIKAR ÇATIŞMALARI, KİŞİSEL VE ÖZEL MENFAATLER ÖNLENİR.
  6. EMEK VE BİLGİ SAHİBİNİN HAKLARINA SAYGI DUYULUR.
  7. YÖNETİCİLER PERSONELE YAPTIKLARI İŞLERDE DESTEK VERİR VE SORUMLULUĞUNU PAYLAŞIR.
  8. FAALİYETLERE VE HİZMETLERE KATKI SAĞLAMAYAN PERSONELE İLİŞKİN HER TÜRLÜ YAPICI ÖNLEM ALINIR.

Çalışanlara Yönelik Etik Davranış Kuralları​

  1. PERSONEL KENDİ SORUMLULUKLARINI BİLİR VE GEREĞİNİ ZAMANINDA HAKKIYLA YERİNE GETİRİR.
  2. YÖNETİCİLER VE ÇALIŞANLAR BİRBİRLERİNE GÜVENİR. 
  3. ÇALIŞANLAR BİRBİRLERİYLE İŞBİRLİĞİNE VE BİLGİ PAYLAŞIMINA AÇIKTIR. 
  4. HER KADEMEDEKİ ÇALIŞANIN DÜŞÜNCELERİNİN VE SORUNLARININ RAHATÇA SÖYLENEBİLDİĞİ VE DİKKATE ALINDIĞI BİR ORTAM VARDIR. 
  5. YÖNETİCİLER VE ÇALIŞANLAR BİRBİRLERİNİ SONUNA KADAR DİNLER.
  6. ÇALIŞANLAR HİYERARŞİK KADEMELERİ İZLEYEREK GEREKTİĞİNDE EN ÜST KADEME İLE İLETİŞİM KURABİLİRLER.  
  7. ÇALIŞANLARA ÖNYARGILI YAKLAŞILMAZ VE KENDİNİ GÖSTEREBİLME FIRSATI VERİLİR.
  8. ÇALIŞANLARIN YANLIŞLIKLARINI VE EKSİKLİKLERİNİ DÜZELTMELERİ KONUSUNDA YAPICI YAKLAŞIM GÖSTERİLİR.
  9. ÇALIŞANLARIN EŞİT ŞARTLARDA KİŞİSEL/MESLEKİ GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ SAĞLANIR. 
  10. KARİYER GELİŞİMİNDE VE TERFİLERDE LİYAKATA UYUM ESASTIR.
  11. MOTİVASYON ARTIRICI ÇALIŞMALAR YAPILIR.
  12. ÇALIŞANLARIN PERFORMANSI ÖDÜLLENDİRİLİR.
  13. ÇALIŞANLAR KİŞİSEL ÇIKARLARI İÇİN DİĞER ÇALIŞANLARIN ZARAR GÖRECEĞİ DAVRANIŞLARDA BULUNMAZLAR.
  14. PERSONELE KURUM İÇİN DEĞERLİ VE ÖNEMLİ OLDUĞU HİSSETTİRİLİR.
  15. PERSONEL SUNULAN İMKÂNLARDAN ADİL BİR ŞEKİLDE YARARLANDIRILIR. 
  16. PERSONELİN SAĞLIĞININ FİZYOLOJİK VE PSİKOLOJİK OLARAK OLUMSUZ ETKİLENMEMESİ SAĞLANIR. 
''